Dag 12 Terug naar Taipei

23 april 2018 - 黎明里, Taiwan

Vanochtend om 10u in snelle trein gestapt (met een mooie gouden beker) die me in 88 minuutjes terug moet brengen naar Tapei. Daar heb ik hetzelfde hotel als eerder deze week, dus moet ik snel hebben gevonden. De kamer was toen niet klaar, dus zal nu vast niet anders zijn. Koffertje afgeven en dan genieten van mijn laatste uurtjes. Misschien nog 1x naar Taipei 101 gebouw ? Of iets anders ? Ik twijfel over shopping mall Core Pacific City. 12 verdiepingen bovengronds en 7 verdiepingen ondergronds met een oppervlakte van 40 voetbalvelden. Was in de openingsjaren 24u/7dagen per week open, maar dat bleek toch niet rendabel. In 2002 brak er brand uit en moesten er 20.000 mensen worden geevacueerd. Leuk verhaal, Peter, waar twijfel je nog over ? Je gaat gewoon. Oke, innerlijke stem. Dat stond eigenlijk ook al wel vast. Mooi winkelcentrum. Ik schrik als er op 5e verdieping opeens 4 terroristen met supergrote geweren op me af komen rennen. Ik kan ze makkelijk hebben denk ik, terwijl ik de karate kid positie aanneem. Maar ze rennen hard voorbij, ik ben op de afdeling lasergame terecht gekomen. Na het winkelcentrum nog naar gedenkplein geweest van de overleden president (1975) Chiang Kai-Shek. Indrukwekkend groot plein. En de aflossing van de wacht is net bezig. Grappig gezicht, maar slaat natuurlijk helemaal nergens op. Synchroonzwemmen op het droge. Maar goed, sommige mensjes vervelen zich blijkbaar. Er vallen een paar spetters, niet veel, en het is super benauwd en drukkend weer. Hapje eten en terug naar hotel.
Groeten