Dag 9 Kenting

20 april 2018 - Kenting National Park, Taiwan

Goeiemorgen,
Vandaag weer vroeg uit de veertjes om mijn treintje te halen van Taipei naar Kaohsiung. Met de snelle trein ongeveer 85 min, een kleine 333km. Op het station Zuoying waar ik uitstap moet mijn huurautootje klaar staan en dan ga ik nog eens 111km zuidelijker naar Kenting. Hier is het altijd mooi weer (op een tyfus-tyfoontje na dan) en het heeft fantastische stranden en crystalhelder water. Volgens de boekjes. Al met al ben ik ongeveer 4u onderweg volgens google, dus vrijdagmiddag 14u lokale tijd staat mijn aankomst gepland. Ik heb de huurauto 48 uurtjes, zondagmiddag 12u stipt weer inleveren in Kaohsiung. Daar blijf ik dan de hele middag, avond en nacht en maandagochtend vertrekt mijn snelle treintje weer naar Taipei en als alles volgens planning loopt ben ik dinsdag weer in Nederland. Gelukkig nog een paar daagjes voor de boeg en fantastisch strandweer voorspeld. Hele week 30 graden, zelfs 's nachts 24. Strakke speeeeeeedoooooo. Snorkellllllll.
Treinreisje verloopt prima en met bijna 300km/u raas ik naar het zuiden, slechts 1x stoppen voor een paar minuutjes. Net als in japan verloopt het instappen supergeorganiseerd, op ticket staan wagon (5) en stoelnummer (1c) en op perron staat aangegeven waar wagonnetje 5 stopt en het rijnummer. Kinderlijk eenvoudig, snel, gestructureerd, efficient, zoals alles in dit land. Euuuh chinese provincie bedoel ik, sorrie Mao. Treintje rijdt uiteraard stipt op tijd en ook de huurauto is snel gevonden. De rit naar Kenting is erg lang. 111km en daar 2 uur over doen. Overal maar 60 of 70 en in de dorpjes met 1000 scooters om je heen mag je maar 40. En flitskastjes kennen ze hier ook. Na iedere stoplicht. Gelukkig heb ik KimKim in Nederland geupdate (Taiwanese kaart van TomTom) en die geeft ook flitspaaltjes in Taiwan aan. Om 14u ben ik bij hotel. 2 nachten Mr. Peter. Yes please Mr. Twan Taiwan. Vanaf mijn balkon heb ik mountainview. Prachtig. Voor 2 dagen. Snel handdoekje en richting strand. Ook prachtig. Voor 2 dagen. Het is er heerlijk rustig en alleen bij een resort staan wat mensjes spelletjes te doen. Er staan wat ligbedjes, schommelstoeltjes en een hangmatjes. Heerlijk. Voor 2 dagen. Na een uiterst relaxte middag, een strandwandeling en afspoelen onder de douche ga ik dadelijk ergens hapje eten, maar eerst met colaatje en snicker op balkon en genieten van mijn uitzicht. Het was weer een mooie dag.
Groeten

1. Yara:
    21 april 2018
    Huur autootjes in het buitenland bezorgen je altijd avontuur! 😂
  2. Jordi met een i:
    21 april 2018
    Geniet er nog van Peter!!