Dag 1 Vliegen .......

13 april 2018 - Incheon, Zuid-Korea

Goeiemorgen reislogvriendjes en vriendinnetjes, als jullie dit lezen heb ik weer 2 vluchten overleefd en ben ik veilig geland in Seoul. 1e vlucht amsterdam naar parijs met half uurtje vertraging. Transfer naar andere vertrekhal met bus, opnieuw door douane, uiteraard moest ik helemaal aan de andere kant zijn. En dan is overstaptijd van 2.5u opeens krap als je verkeerd loopt en in vertrekhal 2L staat ipv 2M. Lag overigens niet aan mij maar aan de slechte bewegwijzering van de fransen. En aan dat ene loketje franse douane waar 250 man doorheen moest. En aan de franse buschauffeur die nog moest bellen. Waarom stappen de fransen niet gewoon uit de EU ? Wacht ff .... ik moet ook nog terug met Air France op 24 april en er zijn alweer stakingen aangekondigd voor 23e en 24e. Als ik daar last van heb dan vraag ik ze niet meer om uit de EU te stappen maar schop ik ze zelf ..... ik draaf door. Vast weer iemand beledigd. Mooi.
Eten in vliegtuig is franse kip fiorentina (wtf dat klinkt italiaans) of koreaans varken. En ik heb natuurlijk net nu zin in koreaanse kip en frans varken. Of een italiaanse pizza marseille. Hebben ze ook niet. Maar wel 20 dagen per jaar staken. Minimaal. Dat ze maar italiaanse pizza's marseille maken voor vluchten van parijs naar seoul. Zo, dat is eruit. Als de turbulentie zo blijft als nu eet ik trouwens via mijn neus vrees ik. Ik schud al een uur alle kanten op. En die franse steward gooit bekertje cola tot nok vol dus alles erover. Vakbondsmannetje. Goedddddddd. Turbulentie is vast zo voorbij als we frankrijk en franstalig zwitserland voorbij zijn. Pfffff stinkt in de cabine. Ik dacht zweetvoeten maar heeft zo'n soixant-neuf een kaas opengetrokken. Kolere, ik zeg na mijn terugvlucht frankrijk uit de EU. Tis definitief nu.
Goede nieuws is dat ik een plekje in vliegtuig heb met 2 stoelen. Niemand wilde naast me zitten. Mooi. Dus ik probeer te liggen in 2 stoelen.
Toch handig verhaaltje typen in vliegtuig tegen de verveling. Vast langste verhaal van hele reis. Nu is het nog maar 9.5u vliegen. Tijd vliegt. En verhaal gaat over niks. Ja, over misselijkmakende fransen. Zou Camembert-geurvreters een gat in de markt zijn ? Misschien kan iemand bij de pliessie een business case schrijven ..... onee dan wordt het een interface, geen oplossing. Brie-Paturain-Camembert-geurvreter-interface. Wel door GOFR goedgekeurd. Iemand beledigd ? 😁
Ja dit is geen plek voor tere zieltjes. Welcome to my world. Lol. Nog 8.5u. Ondertussen mezelf "verwend" met de frans kip. Toch nieuwsgierig naar dat Fiorentina. En koreaans eet ik nog 12 dagen. En taiwanees. Maar dat lijkt vast op elkaar. Gefrituurde hond en spicy vogelspin. Jammie. Turbulentie is weg. Inmiddels boven oekraine. Nog geen buk-raketje. Nee grapje, we vliegen wel over estland en rusland. Nog maar 5.5u dus officieel op de helft. Heel het vliegtuig slaapt behalve ik. Pfffffff ik wil ooooooooooooook. Maar dat wil niet lukken. Vliegen nu op een uurtje van Seoul en dan heb ik een vlucht van 11u achter de rug. Ik denk mijn langste vlucht ooit. 9000km van jullie vandaan. Nog niet ver genoeg volgens sommigen, ik geef de voorzet en maak het zelf maar af. Inkoppertje. Doen Luuk en Nicolai zondag ook 2x. Mooi einde van eerste dag. C U tomorrow met eerste echte berichten en foto's uit Zuid Korea. Groeten

1. Ron:
    13 april 2018
    Het kan vanaf nu dus alleen maar beter! 😂. Veul plezier en geniet ervan! 🐖
  2. Bobbi E:
    13 april 2018
    Ja hoor!!! Ik werd geattendeerd op deze blog, gezien jij mij ook altijd gevolgd hebt zal ik aandachtig meelezen.
    Veel reisplezier Peter.